Jaskra utożsamiana jest z głównie z osobami starszymi. Rzeczywiście jest tak, że bywa bardzo często diagnozowana u seniorów, gdyż u nich właśnie nasilają się objawy. Jednak tak naprawdę jest to poważna choroba oczu, która może występować u ludzi w różnym wieku.

Jaskra występuje nie tylko u osób starszych

Chociaż jaskra powszechnie kojarzona jest z osobami starszymi, tak naprawdę jest to choroba, która może występować w każdym wieku, nawet u niemowląt. Jaskra z atakami bólu oczu, która często nie jest rozpoznawana, występuje również u osób młodych.

Ze względu na specyfikę tej choroby częstość jej występowania wzrasta wraz z wiekiem, jednak jak pokazuje wiele statystyk, nawet połowa choroby przez wiele lat nie zdaje sobie sprawy z jej występowania. Schorzenie może rozwijać się już od 40. roku życia. Niestety z powodu jej podstępnego i subiektywnie niezauważalnego rozwoju, niejednokrotnie diagnozowana jest bardzo późno, a więc wtedy, gdy chory jest już seniorem i pojawiają się u niego wyraźne problemy ze wzrokiem.

Regularne wizyty u okulisty - najlepsza profilaktyka jaskry

Jaskra to bardzo poważna choroba - nieleczona może prowadzić nawet do utraty wzroku. Ze względu na bezobjawowy przebieg w początkowych fazach rozwoju, tylko regularne wizyty u okulisty i wykonywanie stosownych badań diagnostycznych pozwala na możliwie jak najwcześniejsze wykrycie ewentualnych zmian. Wyłącznie specjalista jest w stanie wykryć tę chorobę, a następnie zalecić stosowne leczenie jaskry, które ma na celu zahamowanie lub spowolnienie postępów choroby. Specyfika i cel terapii zależy w dużej mierze od stopnia zaawansowania choroby.

O regularnych badaniach kontrolnych powinny pamiętać przede wszystkim osoby, które mają najbliższych krewnych dotkniętych jaskrą, gdyż istnieje ryzyko dziedziczenia tej choroby.

Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.